„Solidarity Is The Only Enemy Of Misery“ exhibited at KÖNIG Gallery Tokyo in January 2020 as a large scale video installation on three screens.
Created and Produced independently by acte tm.
In its critique, "Solidarity Is The Only Enemy Of Misery" is an homage to the variety of stories and subjectivities of the LGBTQ community covering topics such as representation and solidarity. Without trying to impose a “correct” way of interpretation, the documentary fundamentally questions systems that at are based on binary positions and restrictive categorizations.
Parallel to each other yet physically separated, the work is shown on three individual screens, all of which use their own visual vocabulary, thereby engaging in a dialogue at the intersection of ethnicity, gender and popular culture. By doing so, the film allows an insight into one of the founding houses of the Ballroom scene.
The interviews and performances that make up the film are improvised by members of the Iconic House of St. Laurent in NYC and reflect and epitomize a complex conflict between daily life and the dream world, led in order to negotiate the dialectic nature of liberty and entrapment.
By displaying this large-scale video installation, KÖNIG Tokio is pleased to exhibit a film work using a multilayered cinematic language to focus on the interplay of identity and representation in modern times.
Created & produced by acte tm
Exec. Producer: Tsellot Melesse
Directed by: acte tm c/o Tsellot Melesse & Philipp Groth
Local Producer: Crystal St. Laurent, Marlon Beatt
Director of Photography: Elias Boetticher
Artwork & Graphics: ABC Dinamo c/o Johannes Breyer
Edit: Elias Boetticher
Sound Design: Marlon Beatt
Music: Alessandro Mellini, Marlon Beatt, VJuan Allure
Starring: Corey St. Laurent, Pepp St. Laurent, La India St. Laurent, Jah St. Laurent, Joejo St. Laurent, Tez St. Laurent, Haven St. Laurent
Exhibiton: Louisa Hoelker, Tatsuya Yamasaki
Infinite thanks to: Johann König, Tatsuya Yamasaki, König Gallery Berlin, König Gallery Tokyo, Louisa Hoelker, ABC Dinamo, House of St Laurent New York, House of St Laurent Europe
JAPANESE:
連帯はミセリーの唯一の敵です
2020、3つの画面でのビデオ
大規模なビデオインスタレーションである「連帯は不幸の唯一の敵」を表示することにより、ケーニッグ東京はa c t e™による最新の映画作品を上映できることを嬉しく思います。映画は多層映画の言語を使用しながら、アイデンティティと表現の相互作用に焦点を当てています。
互いに平行でありながら物理的に分離された作品は、3つの個別の画面に表示され、すべてが独自の視覚用語を使用して、民族、性別、大衆文化の交差点で対話します。そうすることで、この映画は、ボールルームシーンの創設家の1つであるニューヨーク市に本拠を置くセントローランの象徴的な家への洞察を可能にします。
映画を構成するインタビューとヴォーギングダンスパフォーマンスは、日常生活と夢の世界の間の複雑な対立を反映し、具体化し、自由と、の弁証法的な性質を交渉するために導かれました。明確に、この映画は、主観的な文書として、その主題の客観的な記録を実際に構成することはできないことを強調しており、それがacte tmが映画をドキュメンタリージャンルに帰属させることを控えている理由です。
その批評において、連帯は不幸の唯一の敵であり、LGBTQコミュニティのさまざまな物語や主体性へのオマージュであり、表現や連帯などのトピックを網羅しています。 「正しい」解釈方法を課そうとすることなく、映画は基本的にバイナリの位置と制限的な分類に基づいているシステムに疑問を投げかけています。
©2022 acte tm
Cast: acte tm
Tags: installation, documentary, video, art, film, LGBTQ, voguing, New York city, dance, house of st. Laurent, discrimination, Tokyo, König Gallery, community, performance, gender, ethnicity, dazed and ballroom
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